DIY Tipi tent

Tipi tent

Vandaag is het een regenachtige dag, na een week vol met hete dagen. 
Tijd om iets te doen dus! 
In de hoek van mijn hobbykamer ligt nog een onafgemaakte tipi tent. 
Ik heb er helemaal geen zin meer in om hem af te maken. De eerste tipi tent die ik heb gemaakt, was deels mislukt en toen ben ik gelijk aan een nieuwe begonnen. Maar met een kleine jongen van bijna 9 maanden, lukt het niet altijd om projecten in 1 keer af te maken. 

Voor de tipi tent moet je toch wel een hele ochtend uittrekken. Vooral ik.. de beginneling... 

 Zorg dat je spoeltje vol genoeg zit... Je moet namelijk best wel veel meters naaien.  Het patroon heb ik hier vanaf gehaald: Patroon tipi tent





Bij de formido op Urk heb ik bamboe stokken gekocht. De eerste keer had ik dikke stokken van 180 cm en nu heb ik kleinere stokken gekozen van 120 cm. Dit komt qua stof beter uit. Maar de dikke stokken van 180 cm staan steviger. Het ligt eraan wat je graag wilt.. En de kleine stokken zijn net zo goed als de lange.. Alleen de dikte verschilt.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om er later een stukje af te zagen of juist een reep stof aan de onderkant van de tipi tent te naaien. De stokken worden verkocht per 5.. precies het aantal dat je nodig hebt! 

De eerste keer ging ik de mist in met het patroon. Ik knipte het in totaal 4 keer.. Maar zorg dat je 5 delen hebt.  

Volg het patroon van de tipi tent en naai alles aan elkaar. Doe de stokken erin en bind de reep stof stevig om de stokken.  Zet daarna de stokken uit elkaar...

Zoek je nog een leuk stofje voor de tipi tent of wil je advies?  
Ga dan naar stoffenwinkel ByNellys





Ik heb de tent gemaakt uit verschillende stofjes. Het leuke is dat je hem helemaal kunt maken naar eigen wens!



Reacties

Populaire posts van deze blog

baby harembroekje

Baggy pants short

Kerstrokje