Kerstrokje

* Kerstkriebels*


Heb je ook zo'n last van 'kerstkriebels'? 
Ik wel! 

's Avonds ben ik wel eens te vinden achter mijn naaimachine. 
Ik mag graag iets maken, maar dan moet het wel diezelfde avond nog af zijn. 

Daarom is voor baby's naaien zo leuk!
Vooral voor meisjes.. 


Ik vroeg aan mijn moeder hoeveel stof ik voor een rokje nodig had en wat haar leuk leek voor de kerst. Ik wilde graag iets met rood!
Daarna speurde ik door de winkel om elastiek voor een hoofdbandje en voor aan het rokje.


Het werd zwart kant met rode voering.

Eerst naaide ik de twee kanten aan elkaar van de rode voering
en daarna maakte ik een rolzoom in de rode voering.

Hierna volgden de twee kanten van het kant.

Omdat ik het best lastig vond om de onderkant van het kant goed te laten vallen,
spelde ik de boven en onderkant vast aan de rode voering. 
Hierdoor wist ik zeker dat ik niet de mist in kon gaan.



De bovenkant moest eerst gerimpeld worden voordat ik het aan het elastiek vast kon maken.

Na het rimpelen en aflocken  van de bovenkant deelde ik het rokje en de elastiek in 4-en en naaide ik het aan elkaar vast.

Maar toen het kerst rokje af was, miste ik nog iets...


En jawel.. Ik vond wat ik moest hebben!
Alles is te vinden bij ByNellys


**Ta-daa!**





Reacties

Populaire posts van deze blog

baby harembroekje

Baggy pants short