The Baby Bandana turtorial

Baby Bandana


Ik vond de bandana's zo leuk, dat ik er graag ook één wilde maken. Maar dan van Urker stof. Het nadeel is wel dat de Urker stof niet mee rekt, maar om dit tegen te gaan kun je een stuk zwart tricot als middenstuk doen. Dan rekt het lekker mee en dit zal fijner op het hoofdje zitten. 

Je kunt natuurlijk net zoals ik ook gewoon de hele Bandana van dezelfde stof maken! 
Het staat wel erg leuk.


nodig: 
* urkerstof
* zwart stukje tricot of urker stof
* zwart biaisband (elastisch) of lint +- 75 cm 


1. Allereerst meet je de zijkant van het hoofd op in lengte en breedte  
Vanaf oor tot aan hoofd en lengte van de zijkant
Hiervan maak je het patroontje:


Je kunt de achterkant ook recht afknippen..stukje na de pijl 
Dit zie je bij de meeste bandana's, omdat dit beter knoopt. 
Ik heb dit de eerste keer niet gedaan, omdat het anders lastiger was om af te werken. 

2. Vervolgens leg je je stof dubbel en spelt je het patroon eraan vast.
knip het uit.
je hebt nu twee halve cirkels


3. Meet nu het hoofd vanaf de neus naar de achterkant van hoofd op, doe hier 5 cm bij. 
Dit is voor het middenstuk

4. Knip een reep (tricot) van 7cm breed en ... lang (heb je net gemeten). 
nu heb je een middenstuk (ik heb het van urkerstof gedaan.. achteraf is tricot beter)

tijdens de foto had ik het nog niet netjes geknipt.

5. Maak van het achterste gedeelte van de reep (tricot) stof een punt. 
Naai dit netjes.


6. Spelt daarna alle stukken aan elkaar en naai het vast



7. Lock daarna alles af
8. zet het biaisband eraan.


En klaar weer! Wat vinden jullie van de bandana?
Plaats een reactie!



Voor de Engelse link klik hier






Reacties

Unknown zei…
Hij staat zoo leuk!

Populaire posts van deze blog

baby harembroekje

Baggy pants short

Kerstrokje